Artsy

2010/04/17
Ibland när jag har tid över, och när inspirationen finns, roar jag mig gärna med att teckna. Huvudsakligen blir det (med pennor) bläckade skisser men jag nu har jag börjat att träna upp tekniken att färdigställa skisserna med pensel och bläck. Så här kommer ett axplock av det som jag tecknat på den senaste tiden:


Inspirerad av Alexy Loburs vackra fotografiserie med modellen och fiolen tränade jag på att skugga och fylla i linjerna med bläck.



Mr. Tom Waits musik och uppenbarelse har alltid fascinerat mig. Bläckad skiss, som inspirationsunderlag har jag en annan skiss som i sin tur bygger på ett foto av herr Waits. Lyssna gärna på Tom Waits - Martha, en sång som inspirerade mig till nedanstående bild:




Ovan är en av mina många oavslutade teckningar, förhoppningsvis skall jag ta mig i kragen och slutföra bilden. Var inspirationen till denna kommer ifrån kan jag inte riktigt svara på, men det har visst påverkat mig något att M har suttit och tittat på House samtidigt som jag tecknade, för visst är hon rätt lik "number thirteen"?

3 kommentarer:

Annbritt sa...

Du är helt fantastisk på att teckna kul att se att du har en manlig med oftas många kvinnor varför??

Faugel sa...

Det beror nog mest på att jag har övat att teckna kvinnor desto mera. Ett arv från barndomen kanske?

Annbritt sa...

Men du är duktig på allt du tecknar så jag ser fram emot några roliga män

Skicka en kommentar