Varför jag är barnsligt förtjust i sälar

2010/04/17


När jag var liten hade jag en säl i form av ett mjukisdjur som mina föräldrar hade köpt på Kolmårdens djurpark. Hon hette Åda och som liten identifierade jag mig ofta med just sälar, mycket på grund av deras förkärlek till vatten men även på grund av deras kroppshydda.

Numera ligger Åda i en flyttbox i mitt inte allt för städade källarförråd men det är när man ser sådana här videos som man blir sugen på att leta fram henne igen bara för att få sitt sälkelbehov tillfredsställt.

För övrigt kan man dela in folk på sjön i två kategorier beroende på vad de har för känslomässiga preferenser beträffande sälar, de som hatar sälarna och de som älskar dem. Uppenbarligen tillhör jag den senare kategorin.

1 kommentarer:

Annbritt sa...

Jag föreslår att ni går ner och letar upp Åda

Skicka en kommentar