Dag 10 - Konsten att tappa en handske

2010/01/10
Tyvärr brukar det gå åt mist ett par fina skinnhandskar per vintersäsong, mycket på grund av att jag har för ovana att lägga handskarna i knät när jag sitter i bilen och tappar dem således när jag kliver ur. Lyckligtvis är jag medveten om problemet, men istället för att verka förebyggande och lägga handskarna på en trygg plats kollar jag numera en extra gång på marken utanför bildörren efter handskar. Dagens fotografier är tagna under en biljakt efter lämpliga motiv, bild 1 som föreställer raffinaderierna ute vid Skandiahamnen är tagen utan höger handske, just på grund av ovan nämnda ovana. Handsken återfanns för övrigt 20 minuter senare tryggt instoppad mellan passagerarsätet och underkanten på bildörren, vilket inte hjälpte mig så mycket då jag nästintill befarade nekros i höger hand på grund av lokal hypotermi. Jävlar vad kallt det var!


Nästa bild - (tagen med lånade handskar) - Eriksbergskranen sedd från västsidan. Om någon är intresserad av att se bilderna i större format än vad som presenteras här på bloggen kan man klicka på bildspelet uppe i vänster hörn (då kommer ni till mitt Flickr-konto). Eller så klickar ni bara här.

2 kommentarer:

Annbritt sa...

Inte kan man se att det är kranen helt fantastiska bilder

Faugel sa...

Tack så mycket! Det har varit lite tjockt med tentor på de senaste dagarna, men nu är fotograferandet igång igen!

Skicka en kommentar