Dag 5 - Äggokado

2010/01/05
Idag har det inte riktigt funnits någon lust till att fotografera - men måste man så måste man! Foto-olustan beror antagligen på att jag i vanlig ordning (såhär innan tentatider) inte har lämnat lägenheten utan suttit inne och undvikit kylan. Och det är svårt att hitta motiv hemma, råttstackarna är alldeles för välfotograferade och jag antar att det skulle bli en hyfsat tråkig fotoblogg om jag bara publicerade bilder på råttor.

I vart fall, jag tog initiativet till att bygga upp en liten ministudio (av den utrustning jag har) hemma i köket och började leta efter props och motiv. Edward Westons klassiska fotografi Pepper No. 30 inspirerade mig till att börja rota i kylen efter motiv. Resultatet blev en äggokado till följd av likheten mellan ett ägg och avokadon. Hade man känt för att vara lite mera vitsig hade man givetvis fotograferat en äggplanta (squash) i en äggkopp, men den åt vi upp igår :)

2 kommentarer:

Magica sa...

COOL bild!Jag tar gärna emot nallebjörnsråttor som spökar för mig:)

Magica sa...

Bra ide, det såg mycket gott och mumsigt ut!Jag älskar kattbajs!

Skicka en kommentar