Dag 21 - Nya pennor!

2010/01/21
Allt eftersom jag börjat att fotografera mer så har tecknandet blivit åsidosatt, vilket absolut inte var meningen. För att kunna utvecklas på teckningsfronten också så måste man ju öva, öva och öva. Dessutom är jag ganska lättroad och kan sitta timvis och bara teckna, läsa, lösa korsord, lägga pussel, fixa med foton eller slösurfa.

I vart fall, jag fick en uppsättning underbara tuschpennor av mina farföräldrar i julklapp som jag inte hade gett mig tid att prova innan. Inspirerad av Yoshitaka Amanos vackra akvarell av en kvinna försedd med fjärilsvingar och den stilbildande estetiken hos Alphonse Muchas verk, tecknade/målade jag nedan bild. Pennorna fungerade bra, men jag skulle behövt en blender också. Det får bli en sväng om favoritbutikerna SciFi-bokhandeln och In-ex nästa vecka, jag har ju ett pussel som ligger och väntar där också. Med råttor på!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar