Dag 8 - Studier

2010/01/08
En i vanlig ordning något sen post, men jag hänvisar till kommande tentamen. Idéen bakom den här bloggen var att varje dag skulle illustreras med en bild. Idag kan jag dock inte låta bli att lägga upp tre bilder, jag får se om jag skall skärpa till reglerna senare.

Första bilden, våra underbara råttor Sune och Angus.


Stundtals roar jag mig med shipspotting från lägenheten, jag följer gärna trafiken på älven (och andra delar av världen för den delen också) via AIS (Automatic Identification System) och när fartygen passerar på det lilla bit av älven som jag ser genom mitt fönster står jag stand by i sovrummet med kikare och kamera. Bilden nedan visar således utsikten från mitt ship spotting-kvarter.


I tentatiden kommer jag även på andra saker som bör ha högre prioritet än tentapluggandet, i vanlig ordning brukar lägenheten bli välstädad. Så är dock inte fallet just nu, eftersom jag har ändrat något i min prioriteringsordning rörande aktiviteter för tentaflykt. Dagarna innan dag D har därför ägnats åt att börja läsa allehanda skönlitteratur istället för kursböcker, ett tvivelaktigt beslut som jag kanske får äta upp senare, men som Månpocket har som slogan, "en god bok fastnar".


Fågeln i boken är skuggan av mitt bokmärke som finns att köpa här på Designtorget.

2 kommentarer:

Hannele sa...

Gillar starkt bilden på skuggan av bokmärket^^

Faugel sa...

Åh, tack! Av någon konstig anledning har det blivit väldigt mycket kort på fåglar på sistone ;)

Skicka en kommentar